کسب و کار اینترنتی

آموزش کسب و کار اینترنتی آنلاین
<-BlogAbout->,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار اینترنتی
لحضات خوشی را برای شما از بازدید سایتمان آرزومندیم
 جایگاه تبلیغات شما  جایگاه تبلیغات شما

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

بازار كار هميشه براي افراد خلاق و نوآور فرصت‌هايي دارد كه با تلاش و پشتكار مي‌توان از اين فرصت‌ها كسب و كار موفقي راه‌اندازي كرد. در حال حاضر، شروع كسب و كار اينترنتي بهترين بستر براي كسب درآمد با هر ميزان از سرمايه‌ است. شايد فكر كنيد كه در اين مطلب اغراق شده است اما اين گونه نيست و تجربه هزاران كارآفرين اينترنتي و فريلنسر ثابت كرده است با دنبال كردن چند مرحله به راحتي مي‌توان كسب درآمد از اينترنت را عملي كرد.

مراحل و اصول كسب درآمد از اينترنت

مراحلي كه در ادامه اين مطلب براي كسب درآمد از اينترنت خواهيد خواند، مراحلي كلي هستند كه هر فردي مي‌تواند به آن عمل كند؛ پس براي انتخاب نام كسب و كارتان آماده شويد.

۱. يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

يك نياز پيدا كنيد و آن را برطرف كنيد

بيشتر بخوانيد:

راه‌هاي كسب درآمد آنلاين را بهتر بشناسيم

بسياري افراد كه در حال شروع كسب و كار يا توليد محصولي هستند، يك اشتباه بزرگ را مرتكب مي‌شوند؛ آن‌ها اول تمركزشان را روي محصول يا خدماتشان مي‌گذارند و بعد به سراغ بازار هدف مي‌روند. در واقع بايد اول مشتري‌ را پيدا كنيد، بعد براي مشتري محصول يا خدمت مورد نيازش را تامين كنيد.

پيدا كردن نياز‌هاي مردم در اينترنت كار آساني است. كافي است بدانيد مردم در اينترنت به دنبال چه هستند و در چه زمينه‌اي مشكل دارند. اگر نمي‌دانيد چطور نيازها را در اينترنت پيدا كنيد، براي شما چند راهكار داريم:

  • در انجمن‌هاي اينترنتي بچرخيد و ببينيد مردم چه سوال‌هايي مي‌پرسند؛ به دنبال حل چه مشكلاتي هستند و به چه محصولي نياز دارند.
  • از ابزارهاي آماري كه كليد واژه‌هاي بيشتر جستجو شده در موتورهاي جستجو را نشان مي‌دهند استفاده كنيد. يادتان باشد آن‌هايي را انتخاب كنيد كه سايت‌هاي كمتري در رقابت باشند.
  • هر نيازي كه فكر مي‌كنيد مي‌توانيد از آن كسب درآمد كنيد را يادداشت كنيد و كسب و كارهاي موجود مرتبط را جستجو كنيد. اگر كارهايي از قبل انجام شده است، ببينيد رقبا چه كارهايي مي‌كنند و شما مي‌توانيد چه بهبودي در محصول يا خدمت موجود بدهيد.

۲. محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

محصولتان را براي فروش توصيف كنيد

براي كسب درآمد از اينترنت بايد بتوانيد مشتري را قانع كنيد محصول شما ارزش خريد دارد. در واقع جستجوي مشتري براي محصول تا خريد و رسيدن محصول به دستش، يك فرايند است كه هر مرحله بايد برنامه‌ريزي شود. براي راحت شدن برنامه‌ريزي بهتر است مانند مشتري فكر كنيد. با اين ديدگاه بهتر مي‌توانيد روي ارتقاي كسب و كارتان تمركز كنيد. چند راهنمايي كوتاه براي توصيف بهتر محصول:

  • تيترهاي جذب كننده بنويسيد.
  • مشكل يا نيازي را كه محصولتان رفع مي‌كند توصيف كنيد.
  • خلاقيت خودتان را در حل نياز نشان دهيد.
  • درباره محصول و مزيت‌ها توضيح دهيد.
  • پيشنهاد و تضمين دهيد.
  • با روش‌هايي مثل تعيين زمان، خريد را براي مشتري ضروري كنيد.

۳. سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

سايت را طراحي و راه‌اندازي كنيد

بيشتر بخوانيد:

۶ نكته مهم كه براي طراحي وب سايت تجاري بايد بدانيد

حالا كه جامعه هدف را شناختيد، محصول خودتان را براي عرضه آماده داريد و فرايند خريد را طراحي كرده‌ايد، بايد وب‌سايت كسب درآمد از اينترنت خودتان را بسازيد. در طراحي سايت به چند نكته بايد توجه كرد؛ اول اين كه طراحي بايد ساده باشد و مخاطب را گيج نكنيد. حداكثر ۵ ثانيه وقت داريد تا نظر مشتري را جلب كنيد؛ با اشتباه در طراحي مشتري مي‌رود و شايد ديگر بازنگردد. در ادامه چند نكته بيشتر كه بايد در راه‌اندازي سايت در نظر داشته باشيد:

  • در كل سايت از يك يا حداكثر دو فونت استفاده كنيد.
  • منوي اصلي سايت بايد واضح و در همه صفحات قابل دسترسي باشد.
  • فقط در صورتي از تصاوير، ويديو و صدا استفاده كنيد كه باعث بهبود انتقال پيام شما شود.
  • راهكاري در نظر داشته باشيد كه شماره موبايل يا آدرس ايميل مشتريان را جمع‌آوري كنيد.
  • طراحي بايد به شكلي باشد كه مراحل خريد آسان و با چند كليك تمام شود.
  • سايت شما مثل ويترين مغازه شما است، پس زيبايي و مشتري‌پسند بودن يادتان نرود.

۴. با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

با موتورهاي جستجو مشتري را به سايت خود بكشانيد

بهترين روش جذب مشتري جذب مشتري در اينترنت، قرار گرفتن سايت در صفحه اول نتايج جستجو گوگل است. براي اين كه در صفحه اول و رتبه‌هاي بالاتر قرار بگيريد بايد چند كار انجام دهيد، اول بايد وبسايت شما داراي تعداد صفحات كافي باشد. متداول‌ترين روش افزايش تعداد صفحات، وبلاگ نويسي است. درباره محصول يا خدمات كسب و كارتان مطالبي بنويسيد و منتشر كنيد. اگر تعداد زيادي محصول داريد درباره هر كدام توضيح دهيد. همه روش‌ها و تكنيك‌هاي بيشتر ديده شدن در گوگل همه در يك كلمه مي‌گنجد: سئو (SEO).

بيشتر بخوانيد:

۶ راهكار ساده براي بهينه سازي وب سايت در موتورهاي جستجو

سئو به معناي بهبود وبسايت براي موتورهاي جستجو است و بحث گسترده‌اي است كه موفق شدن در آن هم به سرعت اتفاق نمي‌افتد. يك راه حل سريع براي رسيدن به صفحه اول گوگل، استفاده از سرويس تبليغات گوگل با نام ادوردز (AdWords) است. با اين خدمات مي‌توانيد خود را خيلي راحت و موثر در صفحه اول نتايج جستجوي گوگل، در معرض ديد گروه هدف خود قرار بدهيد.

با توجه به تحريم‌هايي كه گوگل به واسطه سياست‌هاي آمريكا، عليه كاربران ايراني وضع كرده است، اگر بدون داشتن تجربه و آشنايي كافي با قوانين تبليغات در گوگل و دانستن راه‌هاي ثبت آگهي در AdWords اقدام به راه‌اندازي كمپين تبليغاتي كنيد، ممكن است گوگل پس از آگاهي از آدرس IP و اصالت ايراني تجارت شما، نام دامنه‌ و همچنين حساب كاربريتان را براي هميشه در ليست سياه قرار بدهد. بهترين روش براي استفاده از اين ابزار قدرتمند، ثبت سفارش كمپين تبليغاتي از طريق وبسايت پيمنت۲۴ است.

۵. با لينك گرفتن شهرت و اعتبار به دست آوريد

لينك دهي

مردم از اينترنت براي پيدا كردن اطلاعات استفاده مي‌كنند. پس بايد محتوايي داشته باشيد كه قابل انتشار در شبكه‌هاي اجتماعي يا وبسايت‌هاي ديگر باشد. لينك گرفتن از سايت‌هاي ديگر در ارتقا رتبه شما در گوگل بسيار تاثيرگذار است. در ادامه چند راهنمايي آسان و عملي براي لينك گرفتن از منابع مختلف:

  • محتواي با ارزش و تخصصي مرتبط با محصول خودتان به صورت مقاله، فيلم يا هر فرمت ديگر بسازيد و آن را شبكه‌هاي اجتماعي يا هر بستر محتوايي ديگر منتشر كنيد.
  • در مطالب وبسايت خودتان گزينه ارسال براي دوستان براي به اشتراك‌گذاري قرار دهيد.
  • در بحث‌هاي انجمن‌هاي اينترنتي يا گروه‌هاي مرتبط با محصولتان شركت كنيد و فعال باشيد.

۶. بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بازاريابي ايميلي را اجرا كنيد

بيشتر بخوانيد:

بازاريابي اينترنتي را با اين هفت عادت متحول كنيد

يكي از مهم‌ترين دارايي‌ها براي كسب درآمد از اينترنت ، فهرست ايميل يا شماره موبايل مشتريان بالقوه است. در طراحي سايت امكان عضويت و در كنار آن امكان دريافت خبرنامه براي مواردي مثل اطلاع از محصولات جديد را فراهم كنيد. در ادامه چند مزيت بازاريابي ايميلي:

  • رابطه خود را با مشتريان تقويت مي‌كنيد تا شما را فراموش نكنند.
  • بازخورد اين روش بازاريابي، ۱۰۰ درصد قابل پيگيري است.
  • اين روش به دليل هدفمند بودن تاثير بيشتري نسبت به تبليغات معمول دارد.

۷. فروش خود را افزايش دهيد؛ تكنيك‌هاي بيش فروشي و تكرار فروش

تكنيك هاي افزايش فروش

براي موفقيت در كسب درآمد از اينترنت بايد استراتژي فروش داشته باشيد. يكي از استراتژي‌ها بايد حفظ مشتريان باشد. حداقل ۳۶ درصد از افرادي كه يك بار از شما خريد كنند دوباره از شما خريد خواهند كرد. پس بايد بتوانيد اولين فروش را كه سخت‌ترين مرحله هم هست، عملي كنيد.

يكي از استراتژي‌ها براي فروش بيشتر، استفاده از تكنيك‌هاي بيش فروشي (upselling) و تكرار فروش (back-end sale) است. بيش فروشي يعني براي خريد يك پيراهن ۱۰۰ هزار توماني به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد و فروشنده شما را متقاعد مي‌كند يك پيراهن ۳۰۰ هزار توماني بخريد! در اين روش مشتري به خريد محصول گرا‌ن‌تر يا محصولات ديگر ترغيب مي‌شود. تكنيك تكرار فروش هم يعني كاري كنيد مشتري بعد از خريد محصول اول دوباره از شما خريد كند. در كسب و كار اينترنتي پياده كردن اين تكنيك‌ها به راحتي امكان‌پذير است. چند نكته براي افزايش فروش اينترنتي:

  • براي محصولات خود كوپن تخفيف الكترونيك بسازيد. براي مثال، كوپن خريد براي خريد اولي‌ها.
  • در كنار هر محصول يا در صفحه تشكر از خريد، محصولات مرتبط به مشتري نشان دهيد.
  • به مشتري‌ها پاداش دهيد. هرچه به مشتري احترام و قدرداني بيشتري نشان دهيد، مشتري وفادارتر خواهد بود.

اينترنت دنيايي هميشه در حال تغيير و تحول است. با اين حال اصول و مراحل اصلي كسب درآمد از اينترنت تغيير زيادي نكرده است. اگر مي‌خواهيد كارآفريني اينترنتي خودتان را شروع كنيد، از اين مراحل پيروي كنيد و مطمئن باشيد موفق خواهيد شد. اگر به تازگي در حال كسب درآمد از اينترنت هستيد با نگاهي به اين مطلب مطمئن شويد گامي را ناديده نگرفته‌ايد يا اقدام اشتباهي انجام نداده‌ايد. كسب درآمد از اينترنت كار سختي نيست، فقط بايد اصول آن را بياموزيد و كمي پشتكار به خرج دهيد. اگر كسب و كار شما مبتني بر يك مهارت آزادكاري (فريلنسر) يا مشترياني خارج از كشور داريد، نگران نقد كردن درآمد ارزي نباشيد، پيمنت۲۴ براي مشكلات نقد كردن درآمد ارزي شما هم راه حل دارد.

شما چه نيازهايي را مي‌بينيد و چه ايده‌هايي براي كارآفريني اينترنتي داريد؟

منابع : marketingmagnet , wswbbsjavid.garshasbi,

 themarketingprojavidkasbokarsiterojit.page.tl,

 kasbokarmarketinglandbusiness2020kareonlineGoSEOedublogs.org   

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 18:55
بازدید : 492

برای خرید هاست با کیفیت از کجا اقدام کنیم؟

خرید هاست مناسب و امن یعنی تهیه یک محل تجاری واقعی در دنیای مجازی که چند اِلِمان مهم باید در آن رعایت شده باشد. اول از همه باز بودن محل کسب و کار شما به صورت ٢٤ ساعته و خدمات دهی سریع به مراجعه کنندگان. امنیت محل کسب شما بسیار مهم است زمانی که هاستی را می خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که امنیت، سرعت و پایداری هاست بسیار مهم هستند.

در واقع ما بر این باوریم هنگامی که استارت آپ ها و شرکت های بزرگ تصمیم می گیرند برای خود یک هاست خریداری کنند تا با راه اندازی وب سایت کسب و کار خود را به صورت جدی رونق ببخشند و سیستم های گسترده بازاریابی اینترنتی را برای خود پیاده سازی کنند همواره هاست های صد مگابایتی و حتی یک گیگابایتی هم پاسخگوی نیاز های آن ها نخواهد بود و این سرویس ها معمولا باعث محدود شدن برخی از کسب و کار های اینترنتی شده است و از فکر به پیشرفت باز مانده اند،

در چنین شرایطی ما در میزبان فا با تهیه سرور ها و تجهیزات پیشرفته و بهینه سازی آن ها و تجهیز آن ها به تکنولوژی های پیشرفته، قادر شدیم برای اولین بار در کشور هاست هایی را ارائه کنیم که به صورت پیشفرض از ده گیگابایت به بالا فضا در اختیار داشته باشند و منابع مدیریت شده ای نیز در اختیار داشته باشند تا تمام کسب و کار های اینترنتی قادر باشند بدون هیچ نگرانی از اتمام منابع هاست برای توسعه کسب و کار خود برنامه ریزی کنند،

همچنین جهت جلوگیری از پرداخت هزینه های زیاد توسط استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا برای اولین بار در کشور، سرویس های هاست ماهانه، هاست سه ماهه، هاست شش ماهه و هاست سالانه را ارائه نمودیم،

 همچنین میزبان فا اخیرا برای جلب اعتماد مشترکین درمورد کیفیت خدمات ارائه شده سرویس های هاست رایگان سی پنل cpanel را به صورت کاملا مجانی ارائه نموده است، شما با ثبت هاست رایگان در میزبان فا قادر هستید تا ۳۰ روز کیفیت سرویس های میزبان فا را مورد بررسی قرار دهید و سپس نسبت به خرید هاست و دامنه رایگان اقدام نمایید، با خرید هاست مطمئن از میزبان فا می توانید محل کسب و کارتان را تحت نظر تیم حرفه ای میزبان فا راه اندازی کنید و با خیالی آسوده فقط به کسب درآمد خودتان فکر کنید. در زمانی که سوالی در بخش پشتیبانی میزبان فا ثبت می شود تمام تیم تا رفع آن مشکل در کنار شما خواهند بود، علاوه بر این ما منابع آموزشی ویدئویی و برنامه ریزی شده بسیاری برای راهنمایی شما جهت بهره برداری صحیح از سرویس ها تدارک دیده ایم، کافیست که فقط یک بار طعم میزبانی حرفه ای را تجربه کنید.

 

خرید هاست با کیفیت دغدغه خیلی از افرادی که قصد راه اندازی یک وب سایت اینترنتی را دارند است. هاستی که با کیفیت و مطمئن باشد یکی از مهمترین مواردی است که برای راه اندازی یک سایت اینترنتی باید به فکر آن باشید. مهمترین عوامل برای خرید هاست مطمئن و با کیفیت سرعت، پایداری، امنیت و پشتیبانی آن است. به دلیل مهم بودن این موضوع قصد دارم در این مقاله شرکت های ارائه دهنده هاستینگ ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهم تا هر کسی بتواند بهترین شرکت را برای میزبانی سایت خود انتخاب کند.

 

یک هاست خوب چه امکاناتی دارد؟

همانطور که در بالا اشاره کردم هاست با کیفیت و مطمئن باید پایدار، پر سرعت، با امنیت بالا و دارای پشتیبانی خوب باشد. اما یک سری مواردی وجود دارد که در انتخاب یک هاست خوب باید مد نظرتان باشد مثل میزان فضا، پهنای باند و سازگاری که در تمام هاست ها مشترک است. ولی امکاناتی که هر شرکت هاستینگ روی هاست های خود ارائه می دهد متفاوت است. در ادامه امکانات یک هاست کامل را عنوان می کنم و توضیحاتی را در مورد هر یک به شما می دهم.

 

1.فضای میزبانی

فضای میزبانی به میزان فضای هاست می گویند. یعنی به اندازه مجاز می توانید فایل های خود را روی هاست خود آپلود کنید. فضای میزبانی بستگی به نوع سایت و میزان فایل های شما دارد. البته یک سری از شرکت های میزبانی وب در ایران محدودیتی در این مورد روی سرویس های خود اعمال می کنند.

 

2.پهنای باند

به مقدار ترافیک مصرفی سایت پهنای باند می گویند. مثلا مقدار بازدیدی که از سایت مورد نظر می شود یا تعداد فایل هایی که از سایت مورد نظر توسط کاربران دانلود می شود. معمولا پهنای باند به صورت ماهانه روی سرویس های میزبانی وب ارائه می شود و بر حسب گیگابات هم است.

 

3.اد آن دامین

به دامنه اضافی اد آن دامین گفته می شود. به عبارت دیگر توسط هر اد آن دامین می توان یک سایت مجزای دیگر روی هاست مورد نظر راه اندازی کرد. معمولا شرکت های هاستینگی که اد آن دامین نا محدود روی سرویس های خود ارائه می کنند هاست های بی کیفیتی دارند!

 

4.پارک دامین

به دامین های متصل پارک دامین گفته می شود. یعنی سایتی با چند دامین که هر کدام از دامین ها سایت اصلی را نشان می دهند. تعداد پارک دامین از اهمیت پایینی بر خوردار است. به خاطر لطمه زدن به سئوی سایت استفاده از پارک دامین پیشنهاد نمی شود.

 

5.ساب دامین

ساب دامین یعنی زیر دامنه سایت اصلی. از ساب دامین می توان برای راه اندازی بخشی مجزا در سایت استفاده کرد. مثلا برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی در سایتی می توان از آدرس shop.site.com استفاده کرد.

 

6.دیتابیس

به بانک اطلاعاتی دیتابیس می گویند. معمولا برای راه اندازی سایت های پویا با سیستم های وردپرس یا برای راه اندازی سیستمی در سایتی (فروشگاه اینترنتی) از دیتابیس برای ذخیره اطلاعات استفاده می شود.

 

7.کنترل پنل مدیریت

رابط کاربری بین کاربر و هاست است. از طریق کنترل پنل هاست می توان سایت مورد نظر را مدیریت کرد. به عنوان مثال ساخت دیتابیس، مدیریت ایمیل ها، مدیریت فایل ها و غیره را باید از طریق کنترل پنل مدیریت هاست انجام داد.

 

8.پشتیبان گیری کامل

پشتیبان گیری کامل به بک آپ گرفتن کل سایت گفته می شود که هم توسط کاربر انجام می شود و هم شرکت هاستینگ مورد نظر موظف است از سایت های میزبان شده به صورت اتوماتیک و منظم فول بک آپ بگیرد.

 

9.در دسترس بودن سرور

یکی از مهمترین مواردی که هم شما و هم هر شرکت هاستینگی باید به آن اهمیت بدهد در دسترس بودن سرور یا آپ تایم بودن آن است. معمولا شرکت های میزبانی وب ایران آپ تایم 99 درصد را تضمین می کنند. یعنی در طول ماه یک درصد از سرور در دسترس نخواهد بود! البته تضمین 100% آپ تایم بودن تقریبا محال است.

 

10.گواهینامه SSL

پروتکل SSL ، سایت مورد نظر را مجهز به پروتکل امن یا همان HTTPS می کند. معمولا این مورد را اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان ارائه می کنند که رایگان بودن آن از کیفیت آن کاسته و به نظر من استفاده نکردن از آن بهتر از استفاده کردن از آن است.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 18:55
بازدید : 446

۱۳ نکته و ترفند کاربردی برای کاربران حرفه‌ ای اینستاگرام

اینستاگرام بر یک هدف تمرکز کرده است: ارتباط بصری با افراد دیگر. اعضای سرویس اشتراک‌گذاری تصاویر متعلق به فیس‌بوک، عکس می‌گیرند، ویرایش می‌کنند، فالو می‌کنند و برای تصاویر و ویدئوهای همه، از دوستان و خانواده گرفته تا سلبریتی‌ها و دیگر افراد مهم کامنت و نظر می‌گذارند. جدا از هدف شما برای استفاده از اینستاگرام، راه‌های زیادی برای قدرت‌دهی و شخصی‌سازی تجربه استفاده از این برنامه وجود دارد.

ویدئوی زنده در قسمت استوری اینستاگرام را در نظر داشته باشید؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد ویدئوهای زودگذر مشابه اسنپ چت پست کنید. شما می‌توانید ویدئوهای زنده به مدت یک ساعت ضبط کنید، در حالی که دوستان شما نیز برای تماشا، لایک یا نظردهی به‌محض پخش ویدئو، از آن مطلع می‌شوند. ویژگی جستجو به تماشاگران این امکان را می‌دهد تا از پخش دیگر ویدئوهای زنده نیز مطلع شوند، امکان تماشای ویدئو پس از اتمام پخش زنده آن وجود نخواهد داشت. این ویژگی در اواخر نوامبر به‌صورت محدود منتشر شد و اخیرا برای تمام مناطق نیز در دسترس قرار گرفته است.

۱. از بومرنگ اینستاگرام استفاده کنید

بومرنگ اینستاگرام

از بومرنگ می توانید برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام اقدام کنید. بومرنگ یک اپلیکیشن مستقل است که می‌توانید به‌صورت مستقیم نیز درون اینستاگرام به آن دسترسی داشته باشید. کارآیی آن، ضبط پیاپی تصاویر تا تعداد ۱۰ عدد و اتصال آن‌ها به یکدیگر در قالب یک ویدئوی پخش سریع است. بعد از اینکه تصاویر خود را با فشار یک دکمه در حالت افقی یا عمودی گرفتید، می‌توانید روی آن‌ها فیلتر یا عناصر اضافی قرار دهید و سپس آن‌ها در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. بومرنگ به‌طور خودکار ویدئوی ضبط‌شده را برای اشتراک‌گذاری‌های بعدی در گوشی شما ذخیره می‌کند.

۲. با (Layout) تصاویر کُلاژ بسازید

Layout تصاویر اینستاگرام

ویژگی Layout اینستاگرام که چندین تصویر مختلف را در قالب یک تصویر واحد ترکیب می‌کند، هم در داخل اینستاگرام و هم به‌عنوان یک اپلیکیشن مستقل در گوگل پلی یا اپ استور قابل دسترسی است. با اجرای Layout پیش‌نمایشی از لایه‌های سفارشی و امکان انتخاب تصاویر دلخواه از داخل پوشه دوربین برای قرارگیری داخل آن‌ها به شما داده می‌شود. گزینه Faces تمام تصاویری را که شامل افراد هستند، نمایش می‌دهد. کشیدن و رها ساختن تصاویر برای بازچیدن آن‌ها و زوم یا رهاسازی آن‌ها برای تنظیم سایز و تأکید استفاده می‌شود. سپس شما می‌توانید برای ساخت تصاویر جایگذاری شده و جذاب، آن‌ها را وارونه کنید، بچرخانید یا از افکت‌های آینه‌ای اپلیکیشن استفاده کنید.

۳. پست خود را بعد از ارسال ویرایش کنید

ویرایش پست اینستاگرام

توییتر ممکن است فاقد امکانات ویرایش باشد، اما در اینستاگرام شما می‌توانید پست اصلی خود را بدون اینکه مجبور به حذف و دوباره‌کاری شوید، ویرایش کنید. کافی است در تصویر مورد، دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه Edit یا ویرایش را انتخاب کنید. سپس شما می‌توانید تصویر خود را مکان‌گذاری کنید، کپشن یا زیرنویس اضافه کنید، تغییر دهید یا افراد را تگ یا برچسب بزنید. کافی است وقتی کارتان تمام شد، نسخه جدید را ذخیره کنید.

۴. از ابزارهای داخلی ویرایش تصاویر استفاده کنید

ابزار ویدیو اینستاگرام

هنگامی که زمان عکس گرفتن فرامی‌رسد، احتمالا از اپلیکیشن پیش‌فرض گوشی خود استفاده ‌می‌کنید و قبل از پست کردن در اینستاگرام با همان ابزارهای اپلیکیشن، آن را ویرایش می‌‌کنید. اما اگر با خود اینستاگرام شروع به عکاسی کردید، دیگر نیازی به خروج از اپ نخواهید داشت. اینستاگرام مثل فیلتر‌های تصویر معروفش، ابزارهای ویرایش متنوعی دارد که درست در کنار ابزار فیلتر قرار گرفته‌اند. بعد از اینکه با اینستاگرام تصویر خود را ثبت کردید، برای کراپ کردن یا مرتب کردن آن، گزینه Edit یا ویرایش را فشار دهید. همچنین می‌توانید از ابزارهای تنظیم روشنایی و نور، کنتراست، رنگ، هایلایت، تیلت شیفت، شفافیت و ... استفاده کنید.

۵. از فیلترهای تصویر استفاده کنید

فیلترهای اینستاگرام

اینستاگرام فیلترهای متنوعی دارد. قطعا از بین آن‌ها، اغلب از چند فیلتر خاص استفاده می‌کنید و احتمالا به بقیه کاری ندارید. به‌جای اسکرول کردن در بین فهرست پیش‌فرض، برای انتخاب فیلتر مورد نظر، می‌توانید چینش آن‌ها را شخصی‌سازی کنید تا موارد مورد علاقه خود را در ابتدا مشاهده کنید. کافی است یک تصویر را باز کنید و به انتهای بخش فیلترها بروید و گزینه Manage را انتخاب کنید. فهرست فیلترها را باز کنید و سپس با لمس کردن و کشیدن، چینش آن‌ها را به سلیقه خود مرتب کنید. اینستاگرام همچنین امکان مخفی کردن یا نمایش فیلترها را با انتخاب تیک کنار آن‌ها به شما می‌دهد.

۶. از گذاشتن پست جدید توسط دیگران مطلع شوید

پست جدید اینستاگرام

تابستان گذشته، اینستاگرام الگوریتم چینش تصاویر در فید شما را از یک الگوی زمانی به شیوه‌ای تغییر داد که بیشتر شبیه فیس‌بوک عمل می‌‌کند. بر این اساس، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها و کامنت‌ها مبنای چینش تصاویر قرار گرفتند. این حرکت ممکن است باعث از دست دادن بعضی از پست‌ها شوند. اگر مایل هستید به‌هیچ‌وجه پست‌های شخص خاصی را از دست ندهید، می‌توانید اعلان‌ها را به‌طور اختصاصی برای آن فرد فعال کنید. کافی است به صفحه موردنظر بروید، دکمه سه‌نقطه در بالای تصویر را فشار دهید و گزینه روشن کردن اعلان‌ها (Tu on Notifications) را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که اینستاگرام در بخش تنظیمات اعلان‌های گوشی همراهتان نیز فعال باشد.

۷. یک استوری بسازید

استوری اینستاگرام

اینستاگرام اکنون همانند اسنپ چت پست‌های موقت موسوم به استوری دارد؛ پست‌هایی که بعد از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. برای ساختن داستان خود با یک یا چند تصویر یا با استفاده از بومرنگ، در صفحه فید اپ، آیکون دوربین در گوشه چپ بالای صفحه را فشار دهید. یک حلقه دور تصویر صفحه شما، بالای سطر تصاویر فالوورها ظاهر می‌شود و به آن‌ها پیغامی مبنی بر تماشای استوری ارسال می‌کند. استوری در قسمت تصاویر شما ظاهر نخواهد شد.

با وجود ناپدید شدن استوری بعد از ۲۴ ساعت، می‌توانید تمام تصاویر و ویدئوهایی را که برای ساختن آن استفاده کردید، ذخیره کنید. همچنین می‌توانید با طیفی از رنگ‌ها روی تصاویر و ویدئوهای خود طراحی یا متن تایپ کنید.

۸. تصاویر خود را با فالوورهای خاصی به اشتراک بگذارید

اینستاگرام

به‌جای نمایش تصاویر خود به تک‌تک فالوورها، دایرکت اینستاگرام این امکان را به شما می‌دهد که آن‌ها را با افراد خاصی به اشتراک بگذارید. از این قابلیت برای حفظ تصاویر خانوادگی یا اختصاصی خود با انتشار محدود آن‌ها و جلوگیری از نمایش آن‌ها در قسمت جستجو، فید یا صفحه شخصی استفاده کنید. دایرکت امکان اشتراک‌گذاری تصاویر با حداکثر ۱۵ نفر و تماشا، لایک و کامنت گذاری مثل شیوه معمول می‌دهد.

در ابتدا، آیکون Send در گوشه راست بالای صفحه فید را فشار دهید، سپس گزینه پیام جدید یا New Message برای انتخاب افراد مشخص از بین فالوورهای خود را انتخاب کنید. از همان‌جا آیکون image برای انتخاب تصویر خود را فشار دهید و پیام خود را بنویسید. زمانی که کارتان تمام شد گزینه Send را بزنید. یک قابلیت جدید نیز با استفاده از تصاویر و ویدئوهای موقت مشابه اسنپ چت در دایرکت برای برقراری ارتباط با فالوورهای شما وجود دارد.

۹. تصاویر را در وب پیوست کنید

تصاویر وب اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام به‌طور ذاتی یک اپلیکیشن موبایلی محسوب می‌شود، ممکن است بخواهید تصویری از یکی از دنبال‌شوندگان خود را در یک وبلاگ یا وب‌سایت پیوست کنید. برای انجام این کار، شما نیاز به یک کد پیوست دارید و می‌توانید آن را از طریق نسخه وب اینستاگرام به دست آورید. دکمه سه‌نقطه در گوشه بالای صفحه را فشار دهید و گزینه پیوست (Embed) را انتخاب کنید. سپس به‌راحتی آن را کپی کنید و از کپی شدن زیرنویس یا کپشن آن هم مطمئن شوید.

۱۰. از هشتگ‌ها برای اظهار وجود و افزایش فالوور استفاده کنید

هشتگ اینستاگرام

اضافه کردن هشتگ (#) به کپشن‌ها یا کامنت‌های تصاویر یا ویدئوها می‌تواند به افزایش فالوور اینستاگرام یا عمومی ساختن یک عکس خاص کمک بکند. انتخاب تگ یا برچسب مناسب می‌تواند به برقراری ارتباط با افراد دیگری که محتوای مشابه به اشتراک می‌گذارند، کمک کند. زمانی که شروع به تایپ هشتگ می‌کنید، اینستاگرام برچسب‌های مشابه را برای انتخاب، پیشنهاد و تعداد پست‌های هر کدام را نیز نمایش می‌دهد. شما می‌توانید تا حداکثر ۳۰ برچسب به پست خود اضافه کنید.

۱۱. برچسب خود را از تصاویر حذف کنید

 

برچسب تصاویر

 

اگر یکی از دوستان، شما را در داخل تصویری برچسب زد، آن تصویر در قسمت تصاویر شما در داخل صفحه شخصی‌تان به نمایش درخواهد آمد. اگر شما موافق این کار نیستید یا از تصویر خوشتان نمی‌‌آید، می‌توانید بدون ناراحت کردن دوستتان تصویر مورد نظر را مخفی کنید. برای حذف کردن یک تصویر، آن را لمس کنید تا آی‌دی خود را مشاهده کنید. سپس از طریق لمس دوباره آن می‌توانید از بین دو گزینه «حذف از صفحه شخصی من» یا «حذف من از تصویر» یکی را انتخاب کنید.

برای جلوگیری از برچسب خوردن تصادفی، می‌توانید حساب شخصی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که قبل از این کار از شما اجازه گرفته شود. برای انجام آن، در زیر تنظیمات برچسب، در صفحه شخصی‌تان یکی از دو گزینه اضافه شدن خودکار یا اضافه شدن دستی را انتخاب کنید.

۱۲. حساب اینستاگرام خود را خصوصی کنید

حساب خصوصی اینستاگرام

همه افراد در اینستاگرام مایل نیستند تا تصاویر شخصی خانوادگی و دوستانه‌شان در معرض دید افراد غریبه قرار گیرد. اما زمانی که شما یک حساب اینستاگرام می‌سازید، به‌صورت پیش‌فرض، اجازه می‌دهید که تصاویرتان به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته شوند، مگر اینکه مایل به این کار نباشید. درست همانند فیس‌بوک، که برای دسترسی به اطلاعات شخصی دیگران نیاز به ارسال درخواست دوستی به آن‌ها دارید؛ اینستاگرام نیز گزینه‌ای برای خصوصی‌سازی حساب و گزینش فالوورها در اختیار شما قرار داده است. از داخل صفحه شخصی‌تان، آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید، به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه خصوصی‌سازی حساب را مشاهده کنید. اگر این گزینه را انتخاب کردید می‌توانید حساب کاربری دومی برای اشتراک‌گذاری تصاویر عمومی خود باز کنید.

۱۳. یک حساب کاربری جدید بسازید

افزودن حساب جدید اینستاگرام

گاهی اوقات داشتن یک حساب کاربری اینستاگرام کافی نیست. با مشاهده مقدار توجهی که عکس‌های شما جلب می‌کنند، حیوان خانگی شما نیز ممکن است بخواهد حساب شخصی خودش را داشته باشد. یا احتمالا شما کاربر عاشق عکسی هستید که مایلید تنها تصاویر مشخصی در معرض دید عموم بگذارید. دلیلش هرچه که باشد، ساختن یک حساب جداگانه کار سختی نیست.

تنها کافی است به صفحه شخصی خود بروید و آیکون چرخ‌دنده تنظیمات (در iOS) یا سه‌نقطه (در اندروید) را فشار دهید و آن‌قدر به سمت پایین صفحه حرکت کنید تا گزینه اضافه کردن یک حساب جدید با نام کاربری و رمز عبور جداگانه نمایان شود. سپس با رفتن به صفحه شخصی و لمس نام کاربری مورد نظر، به‌راحتی می‌توانید بین دو حساب فعال جابجا شوید.

 

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 11:57
بازدید : 513

چرا در سئو سايت موفق نمي شويد؟

چرا با وجود اين همه تلاش در سئو سايت موفق نمي شويم؟ چرا نمي توانيم سايت خود را در بهترين جايگاه در گوگل و بالاتر از رقباي خود برسانيم؟ چرا هر چه صبر مي كنيم جايگاه سايت مان در نتايج جست و جو تغييري نمي كند؟

بسياري از دوستان از من سوالات اين چنيني مي پرسند و گله از اين دارند كه چرا با وجود اين همه تلاش و زحمتي كه براي سئوي سايت خود مي كشند تغييري در رتبه سايت خود در گوگل نمي بينند!

اشتباهات زيادي در سئو سايت وجود دارد كه باعث مي شود تا زحماتي كه تا الان كشيده ايد بي فايده باشد. قبلا بارها به اين موضوع اشاره كرده ام كه چون سئو زمان بر است بايد كاملا درست انجام شود. اگر بعد از اين همه صبر در سئو نتيجه مطلوبي نگيريد بازي را باخته ايد.

در اين مقاله قصد دارم در مورد اينكه چرا بعضي از دوستان با وجود اين همه وقت و انرژي كه براي آموزش سئو سایت خود مي گذارند نتيجه خوبي نمي گيرند صحبت كنم. دلايلي كه باعث مي شود تا شما در سئوي سايت خود موفق نمي شويد را عنوان مي كنم و به شما مي گويم چه طور بايد پروسه سئو سايت خود را طوري پيش ببريد كه در نتيجه به موفقيت شما در سئو حاصل شود.

 

چرا در سئو سايت موفق نمي شويد؟

دلايل زيادي وجود دارد تا باعث اين مي شود كه در سئو سايت خود موفق نشويد و هرچه قدر كه تلاش مي كنيد نتيجه مطلوبي را مشاهده نمي كنيد. خيلي از دوستان كلي وقت و انرژي براي كارشان مي گذارند و در آخر هم به نتيجه قابل قبولي نمي رسند. تنها دليل آن رعايت نكردن اصول سئو و نكات مهم است.

سايت خيلي از مشتريانم را ديده ام كه به نكات خيلي مهم و كليدي در سئو توجه چنداني نكرده اند. بسياري از آن ها تنها كاري كه انجام داده اند ساخت بك لينك براي ساخت خود بوده است. البته بك لينك خيلي مهم است ولي در سئو همه چيز به بك لينك ختم نمي شود.

در ادامه در مورد نكات مهمي در سئو صحبت مي كنم كه رعايت نكردن آن ها باعث مي شود كه نتيجه كار شما در سئوي سايتتان چندان مورد قبول شما واقع نشود. پس با من همراه باشيد تا اين نكات مهم را با شما در ميان بگذارم.

 

انتخاب نادرست كلمات كليدي

كلمات كليدي در سئو بسيار مهم هستند. به جرات مي توانم بگويم اگر به درستي و هوشمندانه كلمات كليدي مربوط به حوزه كاري خود را انتخاب كنيد در سئو موفق مي شويد. با انتخاب كلمات كليدي مناسب، سئو سايت شما نيز آسان تر انجام مي شود.

خيلي مهم است كه مقالات سايت خود را با تمركز روي كلمات كليدي مهم و پر بيننده حوزه كاري خود توليد كنيد. اشكال بسياري از دوستان اين است كه مقالاتي كاملا بي هدف در مورد حوزه كاري خود مي نويسند و در بلاگ سايت خود منتشر مي كنند. بدون اينكه روي كلمه كليدي خاصي تمركز كنند و مقاله خود را روي آن سئو كنند مقاله مورد نظر را “فقط” مي نويسند.

براي پيدا كردن كلمات كليدي پر طرفدار در حوزه كاري خود بهتر است از ابزار Google Keyword Planner استفاده كنيد. همچنين براي اينكه مقالات خود را طبق كلمات كليدي پر طرفدار حوزه كاري خود توليد كنيد بهتر است از ابزار Google Trends استفاده كنيد. با اين ابزار مي توانيد كلمات كليدي كه فكر مي كنيد جست و جوي آن ها توسط كاربران خيلي بالاست را شناسايي كنيد.

البته بارها به اين مورد هم اشاره كرده ام كه يكي از بهترين ابزارها در اين زمينه استفاده از خود سايت گوگل است. سايت گوگل ابزار خوبي براي شناسايي كلمات و عبارات كليدي پر طرفدار است.

 

تمركز روي كلمات كليدي خيلي سخت

يكي ديگر از اشتباهاتي كه خيلي از دوستان مرتكب آن مي شوند تمركز روي كلمات كليدي سخت است. مثلا اگر شما در حوزه آموزش سئو فعاليت مي كنيد دليلي ندارد از همان روز اول روي كلماتي مثل “آموزش سئو” يا “سئو سايت” سايت خود را سئو كنيد. البته هدف اصلي همين است ولي براي شروع نبايد چنين كاري را كنيد.

مطمئن باشيد رقباي شما به سادگي در كلمات كليدي سخت صفحه اول گوگل نيستند. ساليان سال زحمت كشيده اند كه سايت خود را در آن جايگاه نگه داشته اند. پس فكر اينكه مي توانيد به سرعت سايت خود را در كلمات كليدي سخت حوزه كاريتان بالا بياوريد را از ذهنتان بيرون كنيد.

در ابتدا بايد روي كلمات كليدي آسان تر تمركز كنيد. كلماتي كه رقابت در آن ها كمتر است ولي ممكن است طرفدار زيادي هم داشته باشند. همانطور كه گفتم كلمات كليدي خود را هوشمندانه انتخاب كنيد. مثلا “آموزش رايگان سئوي وردپرس” خيلي آسان تر از كليد واژه “آموزش سئو” است.

پس همانطور كه متوجه شديد بهترين مزيتي كه كلمات كليدي كم رقابت دارند اين است كه سئوي آن ها آسان تر انجام مي شود. سعي كنيد براي شروع روي كلمات كليدي بلند تمركز كنيد و سپس بعد از مدتي سايت شما آمادگي اين را دارد كه روي كلمات كليدي سخت هم بالا بيايد.

 

تمركز روي صفحات بي اهميت

اشتباه بسياري از دوستان اين است كه روي صفحات بي اهميت تمركز مي كنند. در صورتي كه صفحه اي كه سئو مي كنيد بايد براي كاربر اهميت داشته باشد. بايد داراي محتواي عالي باشد. بايد ارزشي را براي كاربر به همراه داشته باشد. بايد بتواند بازديدكننده را تبديل به كاربر كند.

خيلي از سايت ها را ديده ام كه فقط صفحه اصلي آن ها در نتايج جست و جو موجود است و خبري از لندينگ پيج ها و مقالات آن ها نيست! زماني كه وقت خود را روي سئوي سايت خود مي گذاريد بايد صفحاتي از سايت خود را بالا بياوريد كه از طريق آن ها بتوانيد كاربران سايتتان را بيشتر كنيد. نه فقط بازديدكننده به سايت خود بياوريد و بعدش هم اتفاقي نيافتد.

در واقع ما سئو مي كنيم تا كاربران سايت ما بيشتر شوند و در نهايت كاربراني كه جذب كرده ايم را به مشتري تبديل كنيم. پس بايد روي صفحاتي تمركز كنيم كه توانايي انجام اين كار  را براي ما داشته باشند. به عنوان مثال بايد روي لندينگ پيج هاي خود سئو كنيم. بايد روي مقالاتي كه براي بازاريابي محتوا توليد كرده ايم و با هدف اينكه محصول اصلي خود را به فروش برسانيم سئو كنيم.

اشتباه بسياري از دوستان همين است. يعني فقط مي خواهند صفحه اصلي سايت خود را بالا بياورند و فكر مي كنند با اين كار مي توانند برتري خود را نسبت به رقباي خود نشان دهند. قافل از اينكه فقط با تمركز روي صفحه اصلي سايت به هيچ وجه نمي توانند ترافيك سايت خود را بيشتر كنند و در نهايت اتفاق خاصي نمي افتد.

 

توليد محتواي ضعيف

يكي از دلايلي كه افراد در سئوي سايت شكست مي خورند عدم ارائه محتواي با كيفيت است. بسياري از دوستان در توليد محتواي با كيفيت و غير كپي ضعيف عمل مي كنند. توليد محتوا كار سختي است ولي نه خيلي سخت! براي توليد محتوا نيازي نيست محتوايي از خود خلق كنيد. بارها پيش آمده با جمع آوري اطلاعات از ديگر سايت ها محتوا توليد كرده ام. آن هم محتوايي كه در گوگل رتبه خوب گرفته است. البته منظورم اين نيست كه بايد از ديگر سايت ها كپي كنيد!

سعي كنيد روي محتواي سايت خود وقت بگذاريد. كاري مهمتر از توليد محتوا نداريد. محتوايي توليد كنيد كه هدفي پشت آن باشد. استراتژي توليد محتوا داشته باشيد و محتوايي را به هدف گرفتن رتبه خوب در گوگل توليد كنيد. فراموش نكنيد تا زماني كه محتواي خوب به كاربر ارائه ندهيد سئو سايت و بالا آمدن در نتايج جست و جو بي فايده است.

 

خريد بك لينك

با خريد بك لينك هرگز موافق نبودم و نيستم ولي نه هر بك لينكي! بارها به اين موضوع اشاره كرده ام كه بك لينك هايي ارزش پول دادن را دارند كه از سايت هايي با اعتبار بالا دريافت شوند و حتما هم محتوايي باشند. لينك خريدن از سرويس هاي وبلاگ دهي كاري اشتباه است كه در بسياري مواقع به سايت مورد نظر لطمه هاي زيادي را وارد مي كند.

لينكي براي شما ارزش دارد كه داخل محتوا باشد نه در سايت بار سايتي!

معمولا در خريد بك لينك، لينك هايي موقت به سايت مورد نظر داده مي شود. سپس بعد از مدتي با تمديد نكردن همه آن ها پاك مي شوند. و اين يك فاجعه بسيار بزرگ است.

بك لينك هايي كه بعد از مدتي پاك شوند بسيار به سايت لطمه مي زند و باعث افت شديد رتبه سايت مي شود. اگر تعداد بك لينك هاي پاك شده خيلي زياد باشد، مطمئنا سايت مورد نظر پنالتي مي شود.

نویسنده : علی مرادپور
تاريخ : ساعت: 14:28
بازدید : 405

صفحات وب

درباره وب

ابر برچسب

    امکانات وب

    خبرنامه

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 90
    تعداد کل نظرات : 2